Uyku eğitimi için ne düşünüyorsunuz

0

Son günlerde kafamı karıştıran bir konu var '' Uyku Eğitimi ''.
Sistem şu : çocuğun uyku ve uyanıklık sürelerini hesaplıyorsunuz. 4aylık kızım için 2saat uyanık en az 1 en fazla 2 saatlik uykular şeklinde periyotlarla uyutup uyuyorsa uyandırıyoruz. Çocuk tam dalmadan beşiğine koyup ağladıkça kucağa almak suretiyle ( asla ağlamaya bırakma değil) kendi kendine uyumayı öğretiyorsunuz. Bu ciddi bir sektör olmuş durumda.
Bu eğitimin verilmesi için çocuğun en az 5 aylık olması gerekiyor.
Tecrübeli annelere soruyorum bu eğitim verilmeli midir? Merhaba gerekli midir? Zaten bir çocuk normal şartlar altında kaç yaşında kendi başına uyuyup uyanmaya başlar. Uyusun diye saatlerce omzumuzda dolaştırmaktan, memede uzun saatler aynı pozisyonda oturmaktan ciddi sırt ağrıları çekiyoruz.
Kıymetli yorumlarınız için çok teşekkür ederim

  askeresi   -   Uyku
0 0
21 yanıt - paylaş
0

Bebiş daha küçük bnce biraz daha bekleyin biz 7 aylık başladık sabaha kadar ya ayakta ya memedeydi hiç uyumazdık şimdi çok şükür uyuyor kendi kendine artık daha rahatım 🤲

0 0
paylaş
0

Doğası gereği zamanla öğreneceği şeylerin eğitimi olmaz. Uyku eğitimi, tuvalet eğitimi bunlar doğru bakış açıları değil. Minicik bebeklere "eğitim" verilmez. Benim ilk çocuğum da ikincisi de hep ve sadece memede uyudu tüm uykularını. Bıraktığımda uyanıyorlardı, uykuları bitene kadar kucaktaydılar gündüz, gece de milyon defa uyandılar sabaha kadar ama içinde eğitim kelimesi geçen bir şey uygulamayı asla düşünmedim. Çünkü bunlar bebek, demek ki buna ihtiyacı var. Demek ki benim kokumla huzur bulduğu yerde uyumak istiyor. Evet çok zor, aynısını ben de yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum ama ağlatmadan da yapsanız eğitim adı altında uygulayacağınız her şey onun isteği dışında olacak. Sırf siz rahata kavuşun diye olacak. Bu arada ilk çocuğum ilk deliksiz gece uykusunu 2,5 yaşında uyudu. İkincisi bakalım ne zaman olacak

0 0
paylaş
0

Kızım iki yaşında hamile olduğumu öğrenince emzirmeyi bıraktım öncesinde hep emerek uyurdu. Bıraktığım zaman en büyük korkum nasıl uyuyacağıydı ama korktuğum gibi olmadı yoruldukça kendiliğinden uyumaya başladı.(çok erken yatan bir çocuk değildir). Şu sıralar yanıma alıyorum uyuyacağımızı söylüyorum birkaç dakika direniyor mızmızlanıyor ama sonra pes edip uyuyor. Yani bir şekilde alışıyorlar.

0

Zamanı gelince her şey yoluna giriyor, ben hiç sıcak bakamadım bu eğitim işlerine, kitap bile okudum ama aklıma yatmadı, kim sonsuza kadar memede ya da dizde uyumuş ki ☺️ Ağrıları ben de çektim, zamanı gelince onlar da geçiyor.

0 0
paylaş
0

Faydası var mı yok mu bilmiyorum ama ben pek bu eğitimi sevmedim. Bana göre değil. Oğluma da eğitim vermemiştim. 2 yaşında kendisi uyumaya başladı. O zamana kadar ben uyutup yatırıyordum. Ama ayakta sallama falan yoktu çünkü hiç sallamadım. Sarılıyorduk, uyuyordu oğlum. Yatağına yatırıyordum. Şimdi 6 yaşında. Keşke biraz daha yanımda yatsaymış diyorum.
Zaman öyle çabuk geçiyor ki. Bazı şeyleri çocuğun kendisine bırakma taraftarıyım. Çocuğumun bana en çok ihtiyacı olduğu zamanda neden onu kendimden mahrum bırakayım ki? Kızım şuan 1 yaşında, ona da aynı şekilde uyku eğitimi vermedim ama o kendisi yatağında uyumayı seçti. Yani bu uyku olayı çocuktan çocuğa değişen bir şey. Zorlamamak lazım. Yorgunsunuz sizi anlıyorum ama artık 4 aylık olmuş. 1 aya kalmaz daha düzenli olur uykuları. Merak etmeyin.

0 0
paylaş
0

Bende kizima vermstm ama birinden destek alarak degilde okuduklarimdan yola cikarak 2yasa kadar da o sekilde devam etti yatagina koyardim kendi uyurdu hic yanmda yatmadi bebekliginden bu yana tek basina uyudu 6aydan sonra odasi hep ayriydi ve dediginiz gibi her zaman saatleri duzenliydi ve ben bu konuda cok takintiliydim kesinlikle saatini gecrmez uykusunu kacrmazdm hayatimi da cocugumun uyku saatlerine gore ayarladim uyku saatinde disari cikmadim aksam 7den sonra bi yere gitmedim 2 yas sonrasi reddetti kendi uyumayi yannda istedi smdi ben uyutuyorum belki destek alsaydim hala kendi uyumaya devam edebilirdi 2yasa kadar 7de uyurdu aksam ve vakit bana kalir dinlenebilirdim biz de insaniz sonucta anneyiz diye kendimize vakit ayirmamak yipratici oluyor biraz cunku suanda da 9da uyuyor gun icerisinde cok hareketli bu yuzden fazla yoruluyorum ve o uyudukdan sonra 1 saat anca oturabiliyorum sonra uyuyorum ve kendime vakit ayiramiyorum maddi durumunuz el veriyorsa destek almanizi tavsiye ederim ama eger kendim uygularim diyorsaniz saatlerini rutinlerini kacirmayin 5 aylikdan itibaren basliyor egitim olarak degilde bi rutin olarak bakin egitim diye adlandirinca insanlara garip geliyor el kadar bebege egitim mi verilir diye ama benim ve cocugumun rahati icin verilir bence cunku ben tek buyuttum kizimi kimseden destek gormedim haliyle zor bi surecti bu yuzden ben cok olumlu bakiyorum

0 0
paylaş
0

22 aylik oglum var uykusuzluktam geberiyorum
Uyku egitimi degilde uyku rutinleri daha iyi geldi bana hep. Tabi ben onu da yapamadim.

0 0
paylaş
0

Ben eğitim vermedim rutin oluşturdum hergün yıkadım masaj yaptım kitap ilahı dua yada ninni okudum emzirirken emzirdim emzirmeyi bırakınca sarıldım uyku düzeni var bu yöntem bana acımasız geliyor siz ne kadar ağlatmıcam dedenizde ağlayacak

0 0
paylaş
0

Ben ilk oğlumu emzirip gazını çıkarıp biraz onunla konuşup öpüp kokladiktan sonra yatağına koyuyordum .zaten 2 saat geçmiş oluyordu.yanina uyku arkadaşı bıraktım hep .agladiginda yanına gidip sırtını okşayıp burdayım annem diyip geri çıkıyordum odadan .her agladiginda yanında oldum ama. Sonra baktım ki sağa sola döne döne uyumaya başladı. Bilmeden uyku eğitimi vermişim 🤣🤣🤣 11 yıl önce ikinciye veremedim çocuk canı ne zaman isterse uyuyo uyanıyor 😏 çocuk karakteri de önemli sanırım

0 0
paylaş
0

Ilk oglum ne yaparsam yapıyım memede uyurdu gece her saat başı uyanıp meme isterdi ne yaparsam yapıyım hic uyumazdi memede uyur tam yatagina koymak istediğim anda uyanirdi ama onu her ağladığında emziriyordum belki o yüzden benim suçum oldu ikinci oglumu 2.5-3 saatde bir emzirdim emzirdim yatagina koydum uyudu bi ara çok ağlıyordu yatagina koyunca yanında durup şarkı söylüyordum yatağı sallıyordum 6-7 dkkda uyuyordu ama bu sadece 2 hafta falan sürdü 7 aylikdan beri hergun aynı saatlerde yatiririyorum bebeğini veriyorum müziğini acıyorum uyuyor kendisi

0 0
paylaş
0

Ben asla inanmıyorum uyku eğitimine çocuğun biyolojik saatleri oluyor kendi ne isterse öyle olmalı. Zaten emeklemeye başlayınca yürüyünce düzene girer zorlamayın boşuna

0 0
paylaş
0

Kizim. 4 yasina gelene kadar uykusu heo problemdi bebekken aglardi sonra ayakta sallama alisti 4 yasinda bu sefer yanına yatarak uyutmaya basladik daha yeni kendi uyur oldu. Simdi hamileyim ama sanirim. Ikinci bebegime de bu egitimi veremem ne biliim belki yanlis dusunuyorum ama Bi çocuğu bu kadar nota not yetiştirmek hele ki bebekken bana gore değil. Makine degil bunlar sonuçta duyguları var

0 0
paylaş
0

3-5 sene önce modaydı uyku eğitimi. Bu eğitimi veren arkadaşlarım pişman oldular. Çünkü çocuklar büyüdü ve bebekken yalnız bırakıldıkları için 4 yaşından sonra bilinçli bir şekilde gece kalkıp anne babanın yanına yatmaya başladılar. Ben iki çocuğuma da uyku eğitimi vermedim. Geleneksel yöntemlerle büyütüyorum. koku ten temas onların bize ihtiyacı var hele bebekken. Ebeveyn olarak belli bir süreci kapsayan yani 2-3 yıl ya da 4-5 yıl ne kadar ise buna sabredilmeli bu bunu bilerek bu süreç sevgiyle atlatılmalı taraftarıyım. Yorumlara bakıyorum da artık çoğu annemiz uyku eğitimine karşı ama eski postlara bakarsanız uyku eğitimi vermek ayakta alkışlanırdı.yani moda idi o zamanlar. Sonucunu bilmiyordu kimse. Sonuçları psikolojik vakalara dönüştü. Bilimsel açıklamaları vardır belki haddim değil. Ama doktorumuza danışmıştım o da önermemişti uyku eğitimini

0 0
paylaş
0

Bu daha çok size bağlı. Uykusuzluk gün içerisinde sizi halsiz ya da agresif hale getiriyorsa muhakkak bu konuyu araştırmalısınız. Çünkü daha çok gün içerisinde bebeğinizin size ihtiyacı var. Benim oğlum 2 yaşını geçmişti hala gece uyumuyordu. Pınar sibirsky ın youtube videolarını dinleyip eğitim vermeye başladım. Tabi bize uygun hale getirerek. Oğlum uyumaya başladığımda 2 sene boyunca onu uyumak için belli şeylere bağımlı hale getirdiğim için üzülmüştüm. Sürekli birinin yanında olması emzik gibi..Meğer uyumuyor değil uyuyamıyormuş dedim. Bu konuda çok yanlış bilinen bilgiler var iyice araştırmadan ve tam olarak karar vermeden eğitime başlamayın tabiki. Eğitime karşıyım diyenler bencr ya uyku sorunu yaşamıyor ya da bu işi tamamıyle araştırmış değiller.

0 0
paylaş
0

Uyku egitiminin bir cok zarari var. Birde emen bir bebekse hic olmaz. 2 yasina kadar zaten bebeklerin uyku duzeni olmaz . Inanin su akiyor yolunu buluyor. Ben ilk bebegimde hep ilerisini dusundum ama hicbirsey korktugum gibi olmadi

0 0
paylaş
0

Kızımda maalesef ağlatarak kendi uyumasına alıştırmıştım. Beni emmiyordu. Kendi uyumayı öğrendiği için de gece uykuları hiç zor olmadı sadece uyumaya gitmeti istemiyordu. Hatamı zamanla gördüm. Oğlum emiyor ve onda da aynı hatayı yapmak istemiyorum ama doğduğundan beri emerek uyur, dalamazsa az ayağımda sallardım ve beşiğine koyardım uyuyunca. Şimdi 19 aylık ve son günlerde emiyor uyuyor yatağına koyunca uyanıyor ve almazsam ağlıyor. Ayağımda sallıyorum ve buna çok alıştı gibi artık gece sallarken ben uyuyakalıyorum oturduğum yerde ve bu da beni çok yıpratıyor. Ne yapacağımı şaştım kaldım. Memeden kesmeyi düşünmüyorum ama aklıma da takılıyor memeden kesince bu çocuk nasıl uyuyacak diye

0 0
paylaş
0

İnstagramda uyku eğitmenleri patlamış durumda. İlk oğlumda çok çektim ikincide kesin vericem bu eğitimi dedim ama ağlatmaya kıyamıyorum. Geçenlerdw bir sayfanın eğitmeni sorulan bir soruya şunu dedi: 'hiçbir şekilde ağlatmadsn oluyor diyemem.' Kendim psikolojik danışmanım ve güvenli bağlanmanın ilerisi için ne kadar önemli olduğunu biliyorum ve sürekli de karşıma çıkıyor. Bunu bilerek çocuğum uyusun diye 'ağladım ağladım kimse yardıma gelmedi artık kendimi susturmam gerek demek ki.' Fikrine bürüyemem. Ama sağlıklı uyuması için uygun şartları rutinleri sağlıyorum bu da yetiyor şimdilik

0 0
paylaş
0

Oğlum şu an 5.ayın içinde. Ben de eğitim değil ama en azından kendi kendine uykuya dalmasını istedim. 10 gündür deniyorum. Sakin anında koyuyorum yatağına özellikle yan yatırıyorum kulağına eğilip ninni söylüyor poposunu pış pışlıyorum. Elele tutuşuyoruz ki bunu çok seviyor. Saçını okşuyorum. Temassız bırakmıyorum ben. Ağlamaklı olunca kucağıma alıp pış pışlıyorum. Sakinleşince geri koyuyorum. Gündür 40 dakika olan uykuları şimdi 1 1.5 saat olmaya başladı. Çünkü uyanıp kendi geri dalabiliyor. Akşamları 1 saatten fazla beşikte sallayıp uyutmaya çalışıyordum ki saat 23.30 bazen 00.30 a kadar uzardı. Şimdi akşam 21.00 gibi mama yedirip yarım saat sonra uyku için alt alma emzirme vs rutinlerini yapıp yatağa geçiyoruz. Çok çabuk uykuya dalabiliyor şimdilik. Ama dediğim gibi eğitim olarak düşünmüyorum. %100 de eğitim için gerekli olan kuralları da gerçekleştirmiyorum. Kendi çapımda bişeyler yapmaya çalışıyorum. Çünkü 5 yaşında bir kızım daha var o da uyku öncesi ilgi istiyor gündüz ilgi istiyor. Dolayısı ile belli bir rutinle ikisine de yetmeye çalışıyorum.

0

İki çocuğum var biri 3.5 diğeri 9 aylık. Birinciden anladığım kadarıyla hiç uyumazdı gece de kalkar 3 saat oyun oynardık. Sabah 6 da kalkardı. Mal gibi ortalarda gezerdim. Beynim dururdu. Yaşı büyüdükçe uyku süresi uzuyor gece hala uyanıyor ama bi kaç kez. Yanına gidince uyuyor. Ben ne uyku eğitimi ne blw hiç bişi yapamadım. Yapılacak bir çocuk değil Di. Ama artık kendi yemek istiyor bazen. Diyeceğim o ki 3e kadar biraz sabredin. Emzirin sallayın falan bişi olmaz. Zırt pırt uyanıyor bazen de. Ama geçiyor.

0 0
paylaş
0

İlk cocugumda uygulamistim 6 aylikti 3. Gun 5 dakikaya dusmustu yataginda uyuma suresi ama 1 hafta sonra hastaneye yatmak durumunda kalmistik egitim falan kalmamisti. Sonra 8 aylikken kendisi battaniyeye sarilarak uyumaya baslamisti zaten. Onerirmiyim simdi olsa gene yaparmiyim bilmiyorum. Ama soyle de dusunmek lazim. Her aksam ciglik kiyamet uyuyan bebekler var onlari dusununce bu yontem bana mantikli geliyor. Surekli hem cocuk hem anne eziyet cekecegine boyle 3 gun suruyor ve zaten kaderine terk edilmiyor yaninda bekleyerek oksayarak aglayinca kucaga alinarak ilerleniyor. Bilemedim

0

Tracy hogg yöntemi ile uyku eğitimi verdim küçükken çocuğuma. Çok işe yaradi. İnternetten araştırın. ileride de çok rahat edersiniz. İlk 4 gün yada bir hafta geçtikten sonra çok büyük değişimi görürsünüz

Anne ya da anne adayıysan