Öfkelenen çocuğu sakinleştirme

0

Merhaba
Soruma örnekle başlayacağım.Bugün kızım şişme havuzuna girmek istedi fakat hava serin diye izin vermedim.Dolayısıyla 45 dk lık kendini yere atmalar yere kafa atmalar ve ağlama krizi başladı.Sorum şu ki neden girmemesi gerektiğini anlattım kısa bir şekilde “bugün hava serin havuz yok” diye.Tabiki ısrarlar devam..Eşim de ben de bağırmadan bi köşede oturduk ve ağlaması geçene kadar bekledik.Tam 45 dk.Daha önce sakinleştirmeye çalışıyordum sarılıyordum vs ama bi işe yaramıyordu yine aynı şekilde devam ediyordu.Uyguladığımız yöntem doğru mudur? Bu arada havuza giremeyeceğini anlayınca farklı isteklerde de bulunuyor.Sakız, bebek yıkama vs.O anda onları da yapmıyorum.Sakinleşince konuşuruz diyorum.45 dklık maraton sonrası yanıma geliyor ve havuz yok diyor başka bişeye yönelip krizi bitiyor.Yöntem doğru mudur ? Uzun oldu kusura bakmayın

0 0
21 yanıt - paylaş
0

Benim ki 8 yaşında hala ısrarla istiyor vermesem bile beni deli ediyor başka odaya geçiyorum artık ama biraz sonra da başka bişey için tutturuyor. İlaç ta veriyoruz bu arada. Psikologa da başladık Bi kaç seferdir gidiyoruz. Çok inatçı ve kimseyi gözü görmüyor sadece kendini düşünüyor.

0 0
paylaş
0

Sırf ağlamasın diye yada çok ağlıyor her isteklerini yerine getiren ebeveynler çok yanlış yapıyor siz kesinlikle doğru olanı yapmışsınız çocuk ağlayarak yaptiramiyacagini anlayacak bir kaç kez daha denedikten sonra biz anne babalara düşen sabırlı ve tutarlı olmamiz

0

Valla ben 13 aylık kızıma bile böyle yapıyorum alışmasın ağlayarak biseyler yaptırmaya tabiki 45 dk ağlamıyor ama bilmeli çünkü kizim bile bilerek yapıyor istediğini verince sanki aglayan kizim gidiyor hiç ağlamamış kendi yere atmamış gibi davranıyor

0 0
paylaş
0

Bence bu inatlaşmak değil.çocuk her istediğini ağlayarak yaptırmamalı.nedenini anlatıp sakinleşmesini beklemeniz çok yerinde bi davranış olmuş bana kalırsa.ağlaması geçince farklı etkinlik oyun teklif edip gönlünü almak güzel olur.başka türlü nasıl olmazı bilecekler çocuklar.onlar ağlayınca üzülüyoruz ama doğru olanı yapmalıyız.

0

Çok doğru bi yöntem istedikleri olunca bu seferde başka şeyler istiyorlar benim oglumda öyleydi git odana agla gel derdim ağlayıp gelirdi sonradanda anlardı

0

Oğlum uç yasında aynı şekilde istediği olmayınca saatlerce ağlar kreşe gidiyor suan ve öğretmeni sizin dediğiniz yöntemi uygulamamızı söyledi sakinleşince konusucaz gibi kelimeler söyleyin ve sakinleşmeden kesinlikle konuşmayın siz ikna etmeye çalıştıkça ilginizi cekiyor daha çok yapıyor gibi seyler söylemişti yani yönteminiz dogru inş bu dönemler kolayca geçer

0 0
paylaş
0

Cok dogru
Aglasigi sürece istegini yapma susunca anlat yaptoginjn dogru oadigini bazi olabilmek veya verecegini Istedigi seyi sustuk tan sonra ver yap
Zamanla sakinlescektor
Bunu size kiz olarak kullaniyor hic tepki vermesin susuncaya kadar biraz sabir gerekir ama basarirsiniz sonunda

0 0
paylaş
0

Doğru bir yöntem fakat eksik görebildiğim kadarıyla. Istenilirse bu konuda detaylı bilgi verebilirim.
Ikincisi, bir şeyi göz ardı ediyoruz. Çocuklar küçük degillerdir. Onlar kendi dünyalarının büyük insanlarıdır, onların rüyalarına girebilmek önemli olan.
Üçüncüsü, çocukların bir şeyleri elde edebilmek için bir çok yöntemleri vardir. Güç kullanma imkanları olmadığına gore aciz bırakma yöntemini deniyeceklerdir; ağlamak, hırçınlık ve gürültü bunlardan birtanesi.
Dördüncüsü, O anki davranış o anda ortaya çıkan bir davranış değil her zaman uygulayıp sonuç aldığı ve isteklerini elde ettiği bir davranış. Ani engellemelere asiri tepki verirler.
Dördüncüsü, iki aşırı üç yerine arta bir yol. Ne duygusal davranıp teslim olma, ne duyarsız davranıp ihmal etme. Bir şey reddedilirken kendinizinse kabul edebilecegi makul alternatifler sunulması.
Altı, tutarlı, olunmalı ve ne bahasına olursa olsun bir karar alınınca vaz gecilmemeli zarar dahi görülse.
Yedi, kararlar birlikte alınmalı.... listeyi sonsuza kadar uzata bilirim. Dünyanın en zor mesleğidir eğitimcilik.
Bazan kavramlar birbirine karıştırılıyor dikkat edilmeli. Terbiye, eğitim, öğretim bunlar farklı kavramlar ve farklı yöntem ve sonucları vardir.

0

Direk reddetme olarak vermişsiniz cevabınızı. Bu da haklı dahi olsanız sinirlenmesine sebep olmuş. Bu eşler arasında dahi böyledir. Mesela kadın deseki eşine yazın tatile gidebilir miyiz? Erkekde param yok olmaz dese kadın direk sinirlenir ve söylenmeye başlar, işte sende hep param yok diyorsun, yok bahane ediyorsun vs. Ama adam şunu dese evet canım bende tatile gitmeyi ve sizinle güzel vakit geçirmeyi istiyorum ancak durumumuz biliyorsun bu sene müsait degil dedigin de daha anlayışlı bir iletişim olacak. Evladınızında bu şekilde direk yok demek yerine
Evet kızım ve ya oglum bende senin için havuzu doldurmayı ve güzel vakit geçirmeni istiyorum. Ancak hava bugün çok soguk ve sen havuza girersen hastalanabilirsin. Gibi daha açıklayıcı ve istedigini onaylar tarzda olursa daha etkili olabilir gibi geliyor. Ama yinede uzmanlar bilir

0 0
paylaş
0

Çocuk bu sıkılır ben bu dönemde çocuk olsam bende sıkılırdım bence çocuk doğal isteklerde bulunmuş enerjilerini atmak istiyorlar bence bu devirde çok da haklılar ağlatma çocuğu çocuk haklı korkma şımarmaz oynasın

0 0
paylaş
0

çocuk kaç yaşında olursa olsun canı sıkılıyor hakkları var ne diyelim. bende havalar soğuk diye izin vermedim. kızlar isterseniz banyoda suyla oynaya bilirsiniz. diye alternatif sununca sorun olmuyor hiç.

0

Suyla kurduğu ilşkide evrendeki maddenin katı sıvı v.s. halleri ile bedeni ve diğer objeler arasındaki iletişm yada oyun şekşindeki deneyimi onun kişilik basamaklarının yapı taşı ( istek çok masum ve uygulanabilir bir istek) kimbilir iç dünyasındaki hangi alanı tamamlayacaktı...bu talepleri ve ebeveynlerinin bu taleplerin karşılanması konusındaki davranışları üzerinden kendi kimşiğini tanımlayacak çünkü.Ebeveynlik yaratıcılık gerektiriyor.

0

“ Bugün hava serin havuz yok “ bir Çoçuk için yeterli bir cevap değil bence.45 dakka uzun süre yani benim için!kesinlikle okadar ağlatmam,kafasını başka şeylere yönlendirim.bende bir anneyim.her anne doğru olanı daha iyi bilir ama bence daha değişik bir şekilde anlatabilirsiniz

0 0
paylaş
0

bir zamnlar bende sariliyordum eşimle beraber susturmaya çalışıyorduk işe yaramıyordu şimdi istekleri. ve tutturmalari olduğu zamn hiç bakmiyorum oğluma taki ağlama kırizleri geçene kadar sonra istediği olmadığı zaman oda anliyo bizim dediğimiz olcak onunki değil hemen sakinlesiyor gidip kedisiyle oynuyo😂

0

Bizimkide sürekli bağırıyor eve girmek istemiyor eve girince mesela herşeyi yere atıyor 4 gündur bende söyle bir yöntem buldum yaptığı seyleri taklit ediyorum ağlıyorum yalandan eve gitmiycem falan ne derse onu diyorum snra geliyor yanına tamam tamam sus diyor gülüyor gülüyoruz beraber sonrada neden eve girmesin gerektiğini açıklıyorum vallahi diyorum ya 4 gündr çok mutluyum faydasını gördüm

0 0
paylaş
0

Bence en iyisini yapmışsınız her istediği her zaman olmaz zamanla bu inadı ndan vazgecicrk anlicak annesi ,o ne kadar ağlarsa ağlasın yapmicak.Sizin tavrımız tutarlı olursa bu durumda zamanla düzelir

0

Ben banyoya koydum içini sıcak suyla doldurup oynuyor sonrada banyo yaptırıyorum beraberde giriyoruz çok mutlu oluyor

0 0
paylaş
0

Bence çocuğunuz havuza giremeyeceksem bunları yapmak istiyorum diye size alternatif sunmuş bebeğini yıkasaydı kendisi girmeden onunda gönlü hoş olurdu sizinde

0

bencede çok dogru aglayarak istedigini yapilmamasi gerektigini ogreniyorlar benim oglum 4 yasinda oda ayni sekilde istedigi olmasin evi kirip geciriyo eline ne gecerse atiyo firlatiyo aglama krizlerine giriyo bi abimiz var dogan die yasi 23 ama kalipli heybetli ondan cok korkuyo dogan geliyo dedigim zaman aninda susuyor olmadi goruntulu ariyoruz anaokula gitti gecen sene duzelmisti bu sene tekrar yazdirdim

0

İyi ya siz 45 dakika biz tam 2 saat yaptık bunu. Ama bir kez. Zamanla zamanla süre kısaldı kısaldı şimdilerde 15 dakika. Yani dirençi kırıldı. Doğru yoldasınız.

0 0
paylaş
0

Benim annem bana öyle yapardı. Duymazlıktan gelirdi, bağırmazdı ve asla dövmezdi. Bilirdim götümüde yırtsam izin vermeyecek, zamanla alışıp ağlamamayı ayak diretmemeyi öğrendim. Psikolojimde gayet iyi. Mutlu huzurlu bir çocuktum. Şuanda öyleyim. Bende çocuklarıma aynısını uygulamaya çalışıyorum. 5 dk ağlayıp yanıma geliyor. Sakinleşşnce konuşup, olayı kavrıyor.

0 0
paylaş

Anne ya da anne adayıysan