Çocuklara kişisel temizlik nasıl öğretilir

0

10 yaşında bir kızım var
O kadar anlatmama rağmen kişisel temizliğine önem vermiyor tuvalete girse pis bırakıyor iç çamaşırlarını berbat kullanıyor olmadı saklıyor nerden çıkacağı hiç belli olmuyor kirli sepetinde görmeyeyim diye oturup konuştuk da kızdım da 5 yıldır uğraşıyorum artık çok yoruldum dövmek istemiyorum elimde kalır diye korkuyorum çünkü sabr etmekten hastalandım ne yapacağımı bilmiyorum normal çamaşırlarını da hor kullanıyor sürekli elbise iç çamaşırı ayakkabı almak zorunda kalıyorum bazen ona bişey yapmamak için oturup ağlıyorum gerçekten çok çaresizim psikiyatri ye götürsem temizlik insanın kendindendir diye düşünüyorum ceza veriyorum olmuyo kızıyorum olmuyor susuyorum olmuyor çöpe atıyorum almıyorum hiç bir şey olmuyor bana fikir verin lütfen ha bide hergün iç çamaşırı denetimi bile yaptım oda olmadı delirmek üzereyim 😥😥😥

  RüyaAta   -   Davranış-Eğitim
0 0
12 yanıt - paylaş
0

Her ne olursa olsun altından kesinlikle psikolojik bi sorun cikacaktir. Ve şu var her insanın fıtratı ayrıdır. Siz uyarmak yerine ornek olmaya devam edin. Ve en önemlisi dini bilgi şart. Bunun necis olup günahını vesair anlatin.

0 0
paylaş
0

Klozetin yanına ıslak mendil falan koy bari taharetlendikten sonra bununlada sil deyin
..Çocuk daha temiz olur ..Yada en son sen sil çocuğun poposunu

0 0
paylaş
0

Almayın siz aldıkça o daha hor kullanıyor bırakın eskiyi bilsin madem bazı şeyleri inatla tüketiyor kısasa kissas her zaman mantıklıdır 😌🤔 gerildiginizi onemsediginizi çok yansitmayin yirttimi kiyafeti ayakkabiyi almayın 😊

0 0
paylaş
0

10 yaş küçük deil bırakın istediği gibi davransın diyen anneler yüzünden 15 inde sen kimsin de bana karışıyorsun diyen bir nesil yetişiyor gerçekten yazık! Hiçte küçük deil bilmesi gereken yaşta gayette güzel yapabilir bunlari el bebek gül bebek yetiştirmeyin şu çocukları.. Büyüyünce kimse onları pamuklara sarmicak öğrensinler neyin ne olduğunu. Temizliği de düzenide sonra evlenince karşısındakinden bekliyorlar herseyi sularını bile kendileri alamıyorlar çunki onlar prens prenses.. Deilmi?

0

tek dovemessin bizide cagir hem zamani gelince duzelir benim oglumda 10 yasina kadar altina yapiyodu cok sulur birakti zaman lazim baska bisey degil istedigini yapsanda o zaman gelmeyince birakmaz. .

0

Çoçuklar belli dönemde belli çoçuklarda oluyor malesef küçük kızım için sürekli konuşarak eğer hijyene dikkat etmezse olacaklardan konuşarak bazen sesimi yükselterek anlatıp durdum sonra sonra alıştı temiz tutuyor... sadece konuşun sorumluluk verin dövmek vs tarz olunca inatla yapıyorlar ... çoçuk yetiştirmek zor gerçekten ..biz şimdi dağınıklığı nasıl halledeceğiz ona geçtik 😁

0

Bence siz onun anlamasına izin vermiyorsunuz iletişiminiz hatalı ve bunu düzeltin.
Sürekli aynı şekilde kızıp söylenip çıldırmak yerine onu anlamaya çalışın.
Çocuk yetiştirmek çok zor.
Meşakkatli ve annelik asla kolay değil.
Çocuk size tepki veriyor olabilir.
Ona şefkatinizi göstererek sakince anlayacağı dilden konuşun.

0 0
paylaş
0

Düzelir merak etmeyin. Çocuk küçükken 3.7 yaş arası çocuklar ne gördüyse onu kaydediyor beyin birinde görmüşse. Onu tekrar ediyor olabilir. Benim 14 yaşında oğlum var 4 yaşındayken misafir geldi çat kapı dedim acilen oyuncakları topla koltuğun altına attık. O gün bu gündür çocuk herşeyi tepiyor sağa sola 😁ama düzelir kendini anlayınca çok problem etmişsiniz.

0 0
paylaş
0

Çocuk 10 taşında hanım efendi bence siz kendinizi gösterin bir doktora iyi değilsiniz psikolojik şiddet nedir ya bu ne lan askeriyemi senin ev kafan mı güzel herkesin çocuğu belli olmaz kimi yapar temizdir kimi yapmaz ama bu kadar da olmaz sizin yaptığınız gibi

0

13 14 yaşında ergenliğe geçiş döneminde düzelir üstüne gitmeyin şu an 20 yaşında bir kızım var erkek çocugu gibi dolaşırdı yıkanmak istemezdi aynen dediğiniz gibi iç çamaşırına önem vermezdi yıkanmayı sevmezdi kirli kıyafetini temizlerin içine koyardı doğru düzgün tahretlenmezdi kaynana gelin gibi birbirimize girerdik 🤣kavga edin her gün bağırın tartişın bişey olmaz sinir olmayın dayak asla olmaz en sevdiği kıyafetleri saklayın telefon yada tablet vermeyin onlara en büyük ceza düzelir merak etmeyin kontrol edin durmadan yapıcak bişey yok içinden gelmedi mi zor çünkü

0

Kızınız da DEHB olabilir mi acaba benim kızım dehb li onda var aynı sorunlar eğer bu tarz bir durum varsa tedavi ettirirsiniz

0

Benim kızım 5 yaşında normalde izin vermem tek başına aldın silmesin Anlaşıldı bir aydır dikkatimi çekiyor tuvalete ıslak mendil istedi Anne ben kendi popomu kendim sileceğim dedi İlk zamanlar birazcık velideki olurdu iç çamaşırında Daha sonra kendisi rahatsız oldu anne değiştirir misin diye içime şimdi değiştirmeye başladık Şimdi Vallahi tertemiz de silebiliyor denemen lazım ıslak mendil olayını bir dene istersen

Anne ya da anne adayıysan