6,5 yaşındaki kızım okuldan arkadaşlarının eşyalarını getiriyor

0

Merhabalar kızım 6.5 yaşında okuldan kalem kalemlik getirdi bu birkaçgün devam etti sınıfın yıldız öğrencisi olduğum için öğretmenim verdi dedi inandım ama bugün getirdiği kalemde arkadaşının adı yazıyordu öğretmenim verdi diyince anladım kızım şimdiye kadar bana hiç yalan konuşmazdı getirdiği kalemler hepsi elsalı herşeyini alıyorum eksik etmiyorum geçende beştl sırada görmüş almış arkadaşım verdi şeker almam için parada almaya başladı bunu bir çocuk neden yapar neden böyle birşeye ihtiyaç duyar öğretmen sınıfta kalemliği aradığında ne hissettin dedim korktum dedi nasıl davranmalıyım ne yapmalıyım bir yol gösterin lütfen şaşkınım

0 0
13 yanıt - paylaş
0

Belli bir yaşa kadar çocukların bir kısmı öyle davranabiliyor. Ancak fazla sürmemesi için rehber öğretmenle mutlaka görüşmelisiniz.

0

Bu çok normal 6.5 yaşında merak duygusunu tavan yaşıyor.Sakin olun güzel ve nazikçe anlatın kanaviçe gibi işleyin.öğretmenine söylemenize gerek yok.hele hele bir davranış için terapi falan sakın sakın.bizlerde yalan söylemenin yanlış olduğunu bildiğimiz halde söylüyoruz.çocuğumuza mesela

0 0
paylaş
0

Mülkiyet kavramı gelişmemiş çok normal. Benim senin şeklinde vurgu yapın. Empati kurmasını sağlayın. Bir de okul rehber öğretmeni ile görüşüp bununla ilgili çok güzel etkinlikler var yararlanmasını sağlayın.

0 0
paylaş
0

Benim oğlan misafirliğe gittiğimiz yerlerden önemsiz şeyler alırdı. Yapma derdim yine alırdı. Ben geri verirdim. En son onu da götürdüm. Ev sahibine anlat ve özür dile dedim özür diledi bir daha yapmadi

0 0
paylaş
0

Benim oğlumda aynı yaşta okulun ilk günleri aynısını yaptı aynı şekilde düzgünce konuştum anlattım kalemini aldığı arkadaşını aradım birlikte konuştuk kalemin bizde yarın verecek sana dedik ve iade ettik çok şükür bir daha tekrarlaması olay

0 0
paylaş
0

Ciddi bir konu aslında üzerinde durulması gerekiyor. Eşyasını izinsiz al ve sakla arasın tarasın üzulecektir mutlaka. .Sonra da ben aldım ne hissettin diye sor

0 0
paylaş
0

Durumu öğretmene anlatın kırmadan oyun yoluyla dolayısıyla anlatsın sınıfta böyle bir durum çözüm olabilir tepki vermeyin kizmayin

0 0
paylaş
0

sakin olun kizmain oyretin yiy bisey degil mesela onun esyalar baska alsin ne hisedirdi. oyretmen surekli calissin bu konuda ama asla cocuklar yaninda degil piskoloji durum iste.

0 0
paylaş
0

Benim oğlumda ana okulunda arkadaşının kalemtrasini almış.dedimki bu defa kizmicam sana inanicam ama bir daha olursa çok kızarım.bu defa gizlice öğretmenine vericem ama bir daha olursa herkesin içinde veririm dedim.daha güzelini aldim.dogrumu yaptım bilmiyorum ama şimdilik bir daha olmadi.ogrermeni dediki.biz hergun çocuklara çantanıza arkadaşınızın eşyası karışmış olabilir kontrol edelim.diyorlarmis.yani ben çok üzülmüştüm ama o yaşlardaki cocuklarda oluyormuş

0 0
paylaş
0

O konuyu hikayelestirip anlatabilirsiniz kendi adını kullanmadan mesela ali diye bir cocuk okula başlamış bı gün arkadaşının kalemini almış annesine öğretmenim verdi demiş annesi de inanmış sonra öğrenmiş ki oğlu yalan söylemiş yalanın çok kötü bı davranış olduğunu ilerde kimsenin ona inanmayacağını düşünmemiş annesi de çok üzülmüş benim tatlı çocuğum neden yaptı ki diye çocuk hatasını farketmiş annesinden özür dilemiş bı daha da asla yapmamış gibi özetle yazdım ama hikayenin başını sonunu arada gelişmesini susleyebilirsiniz sadece içerik böyle olsun umarım işe yarar başıma gelmedi henüz böyle bı şey

0 0
paylaş
0

Çocuğu bir psikiyatriste asla götürmeyin bu bir hastalık değil çocuğun fazla ilgisini çekiyor daha önceden gittiği evlerde başka oyuncakların getirilmesine izin verilmişse normal olduğunu düşünüyor olabilir ona hep duyguları anlatın mesela ilkokulda benim kalemim çalınmıştı ve bir daha aynı kalemden alınmadı evde çok kızdılar neden sahip olmadın diye hala unutamıyorum 50 yaşındayım kalemimi geri istiyorum eşyasını aldığı çocuğun ne kadar üzüleceğini anlatın birde en sevdiği kalemlerini alın çantasından gizlice okula kalemsiz gönderin o çaresizliği hissetsin sonra ona durumu hep anlatın öğretmenine söylemeyin belli olmaz herhangi başka bir şey olduğunda sizin çocuğunuzdan şüphe edecek asla okuldan rehber öğretmenden falan yardım almanıza gerek yok bu çocuğa siz daha fazla ilgi gösterin her şeyi almanız yeterli değil sevgi görsede eksiklik hissedebilir gayet normal onunla uyuyun onunla vakit geçirin her gün çantasını boşaltın temizleme niyeti ile ama hep anlatın dua edin geçecektir sabırlı olun

0 0
paylaş
0

Bu yasta normal konusun anlatin.
Baskalari onun esyasini alsa üzülecegini baskasinin esyasini almamamiz gerektigini ayip oldugunu anlatin.
Düzelmesse o zaman pedegof yardimi alirsiniz ama düzelecektir

0 0
paylaş
0

Küçük bir uydurma hikaye işi çözebilir. Hikayeyi kalemi kaybolan falanca çok üzülmüş şeklinde bitirdiğinizde empati yaptığını göreceksiniz.Gerçekten üzülmüş müdür anne ? Diye bile sorabilir 😊 bu yaşlarda sık karşılaşılan bir durum hiç sıkıntı yapmadan sakin ve soğukkanlı olun.

0 0
paylaş

Anne ya da anne adayıysan