3 yaşındaki çocuğum sözümü dinlemiyor

0

Merhabalar
3 yaşlarında kızım var , 5 dakika oturmaz, sürekli yapma denileni yapar, aşırı inat. Hayır denilince tutturur. Sen yanındaysan oyuncak oynar koltuktaysan tepene çıkar. Haplar zıplar koltuk tepelerinde gezer aşırı mi aşırı hareketli .sürekli ağlar ağlayarak bisey ister.son zamanlarda kafasını duvara masaya bilerek vurmaya başladı. Ekran telefon sevmez.bebeklerin kolunu bacağını açar öyle seviyorum der.
Bi ortama giremez oldum 2 kişiyi konusturmuyor hemen ağlamaya başlıyor ilgi azalınca.birini görünce tüm hünerlerini gösterme çabası gibi daha çok koşuyor daha çok vuruyor atlıyor zıplıyor inanın yoruldum, patlıyorum bazen ılımlı konuşmaya yönlendirmeye çalışıyorum ama buhran geçiriyorum.
Hiperaktif mi 3 yas sendromu mu bilemiyorum. Öneriniz nedir ?akıl verin lütfen her cocuk mu böyle

0 0
15 yanıt - paylaş
0

Benim oğlum 15 aylik . Aynisi . Yurumuyo bile henuz konusmuyo da.ama istedigini istiyo vermegince kendisini yere vuruyo. Her gun havaya cikariyoz gezdiriyoz bahceli ev. Tv telefon izlemiyo. Şimdiki cocuklar değişik. Ama benden cekiniyo sert bakiyom cekiniyo.anladigom kadariyla boyle cocuklara bagirmak degil de bakislarla korkutmak lazim 🤣🥲

0

Sendrom filan değil vala 2 yaş dedik 3 yaş dedik 4 yaş sendorumu kafa birakmiyormus dedik şu an 5 yaşında ve hiç azalmıyor .etrafımda görüyorum 5. Sınıf 6 .sınıf halen anneler şikayetçi .vala çocukta şans işi bazen anneye bakıyorum asabi sinirli bagriyor vuruyor cocuk kuzu gibi .ben dil döküyorum yapma oğlum etme oğlum bak öyle yaparsan şöyle olur ama çocuk tepemde asla dinlemiyor

0 0
paylaş
0

Yas sendromları falan hikaye bizde cocuk olduk ya bizim zamanımızda sendrom falan yoktu çocuklarımızın şımarıklıgından oldugunu düşünüyorum artık bnm kızımda çok inatçı bi cocuk şu an 6 yaşında ve oldum olası aynı babadan hiç korkusu yok takmaz bnden cekinir biraz oda olmasa tepemize çıkıcak

0

Benim kızımda öyle 4 yaşında dediği olmasın ağlar viyak viyak atlar zıplar dağıtır toplamaz topla sesimde anne ben yoruldum sen topla der dağıttığı yetmiyormuş gibi toplamicam der iş yapma otur buraya der su oynucam der oynar verme o suyu tependen aşağıya döker oyuncak atar da atar daha saydam bitmez

0 0
paylaş
0

Kızım 22 aylık.. doğduğundan beri böyle hareketli. Günlerce yarım saat uykularla 12 saat durduğunu biliyorum. Doğduğundan beri kucak istedi, 8. Aya kadar zorla emzirdim. Hala emiyor, yemek yemiyor. 🤦🏻‍♀️ hala uyku problemimiz var. Herkes düzelecek dedi ama söylediğiniz gibi aşırı inat, mutlu bir çocuk ama hiçbirşeyle memnun edemiyorum. Eline oyuncak alıp 5 dakika durduğunu bilmiyorum. Bütün gün evde depar atıyoruz.. kendimi yarışmada gibi hissediyorum.. hiç düzeleceğini sanmıyorum. Hiperaktif, bütün gün koltuk tepelerinde, masanın üzerinde.. mama sandalyesinde oturmak hiç istemedi ilk zamanlar masasının yemek konulan yerini tercih etti ve şimdi onda da oturmuyor. Bağıran bir anne olmak hiç istemezdim ama zaptedemiyorum.. bazen eşim geldiğinde sesim yükseliyor, eşim bağırma felan diyor yarım saat sonra onun sabrı kalmıyor evden gitmek istiyor.🥹😅 yaptığı şeyler yaramazlık içeren konular. İki dk yalnız bıraksam birşeyleri dökmüş bulurum. Bu ara balkondan birşeyler atma huyumuz çıktı. Hayır olsun diyorum hergünümü sabırla geçiriyorum. Bir yere gitmeye artık enerjim yok. 🤦🏻‍♀️🥹

0 0
paylaş
0

Beraber oynayın ilgilenin sürekli konuşun kitap okuyun hergün oyun alanlarına parklara götürün arkadaş önemli

0 0
paylaş
0

Birincisi çocukların psikolojisi bozulacak diye anne baba olmayı bıraktık arkadaş olmaya başladık cocuklarda bunun ayrımını yapamadığı için aradaki sınırlar kayboldu. Bir evin kralları vardık ve buna herkes uymak zorundadır anne olarak sınırları çizin bunu yaparken kesinlikle taviz vermeyin. Diger konu da çocuklar aslında hiperaktif değil evde enerjilerini atamiyorlar günlük 1 2 saat park da ihtiyaçlarını karşılamaz o yüzden enerjileri şiddete dönüşüyor bağırma kendine zarar verme herkes ile kavga etme sürekli bir huysuzluk olarak dönüyor bizlere. Yarım gün kreşe verebilirsiniz. Bir pdr uzmanından yardım da alabilirsiniz özel merkezler de var devlet hastanelerin de de var. O sizi çocuğunuzun durumuna göre daha sağlıklı yönlendirecektir

0 0
paylaş
0

Sendrom diyerek anca kendimizi kandırıyoz. Gereğinden fazla şımartıyorux çocukları mızı biz yapamadık onlar yapsın biz görmedik onlar görsün diyerek her istediklerini yaptık eksik kalmasın filancanın çocuğunda n diye. Başkaları ne yapsa daha fazlasını yapmaya çalıştık. Adeta paramıxı çovuklarımızı yarıştırdık. Sonra doyumsuz bireyler yetiştirdik. Sonra bir şeye hayır dediğimiz de ağladı ağlamasın diye de yaptık her şeyi öyle yaptırdı. Bizde kendimizi kandırmak için yok şu sendrom u yok bu sendromu dedik. Allah sonumuzu hayretsin.

0 0
paylaş
0

Çocuk ilgi ve oyun ihtiyacını karşılayamıyor bence... Birde sanırım sizin çocuğunuzda tek başına.. akran olmayınca çocuklar evde sadece anneyle böyle olabiliyor. Biz annelerde onların oyun oynama isteğini karsilayamiyoruz.

0 0
paylaş
0

6aydan snra aglama krizleri basladi 2 3 yaş civari zirveye ulasti 4 yasnda psikiyatriye gttik 6 yasina kadar bekliycez byle devm ederse dikkat dağınıklığı hiperaktivite teşhisi dedi o zamana kadar da oyun terapisi kres psikolok tavsiye ederim dedi direk anaokuluna verdim yarim dönem gitti biraz düzelme oldu aksine öğretmeni cok memnundu hatta simdi gene bir aydir acayip kotulesti okulu bekliyorum dört gozle cogu kisi buz simartiyoruz demis ama 3 cocugum var oglumda aksine oyle uysal sakin bi cocuk yani ikisinide ben buyuttum elden bisey gelmiyor sabır çekin bolbol okuyun salavat cekin yuzune ufurun rabbim dinginlik versin ciddi anlamda cekmeyen bilemiyo keske sirf simariklik olsa su yaşadıklarım

0 0
paylaş
0

Benim oğlanda aynı ne yaptıysak daha beter oluyor zaptedemediğim için evden çıkmıyorum bu sene kreşe vericem biraz düzelir diye umuyorum

0 0
paylaş
0

Ağladığı zaman umursamayın. Ağlamakta özgürsün deyin ve istediğini yapmayın. Sokağın ortasında bile ağlıyorsa umursamayın. O size ağlayarak birşeyler yapmaya alıştığı için sizi kullanıyor.

0 0
paylaş
0

Biz hem psikiyatriye hem çocuk gelişim uzmanına gittik sınır koymadiginiz sürece böyle yapacak çocuk dedi inanın bizde fazlası var beş yaşındayiz. Ben de tahammül edemiyorum aşırı sinirli bir insan oldum. Ama taviz vermiyorum artık bazı şeyleri ve kızım çok zor kabulleniyor bunları.
Mesela psikiyatri doktorunun dediği hani şu meşhur anlatarak izah ederek ikna edenler varya onlar böyle çocuklarda işe yaramıyor diyo. Bize şöyle söyledi oyuncak için krize mi girdi yolda gözüne bakmadan hayır.almiyoruz diyip yolunuza devam edin. Evet çok ağlıyor kabullenmiyor bunu ama yavaş yavaş geciyor

0 0
paylaş
0

Cocuklari evin icine tikayip sadece büyüklerle misafircilik yaptırirsaniz olacagi bu. Disari cikarin temoz havada yürüsün kossun enerjisini atsin

0 0
paylaş
0

Çok yüz vermişsin. Tek ağlamasinda deyip her isteği yerine gelmiş. Ağlasın dursun. Belli bir süre artacak sonra bu davranışı sönecek.

Anne ya da anne adayıysan